Máte novou firmu a plánujete tvorbu loga? Víte, že na logo musí být navázaná i kompletní firemní identita?
Velké značky na vás komunikují nejen logem, ale i barvami, stylem písma, ikonami a jinými jednotícími prvky. Představte si třeba červenou barvu. Co se vám vybaví? Coca-cola, McDonald, Ferrari? Přesně toto je ideální stav firemní identity. Je mi zcela jasné že toto si vyžaduje roky a roky podvědomého působení na zákazníky a stojí za tím armáda profesionálu z řad marketingu.
Pokud to ale s vaší propagací myslíte opravdu vážně, je třeba dívat se tímto směrem. Není to jen o vytvoření loga. Je třeba navrhnout kompletní komunikaci a logem to opravdu pouze začíná.
Nezbytné je navržení jednotného barevného schématu, určení barev v prostoru PANTONE, CMYK, RGB popřípadě i RAL. Dobré je také určit barvu fólie do které se budou realizovat řezané samolepky například na polep vozidla. Rovněž se musí definovat jednotné fonty pro web, tiskoviny i online propagaci, určit jejich rozvržení i konzistenci v rámci různých publikací. Není špatné také vytvořit ikonky jako zástupné symboly vašich služeb a ty poté používat napříč komunikací. Jedna ikonka, pokud je navržená výstižně, vydá za desítky slov.
Ideálním stavem je také vytvoření tzv. brand manuálu. Je to v podstatě knížka (případně PDF dokument), ve kterém jsou uvedeny příklady užití loga, jeho ochranných zón a rovněž také špatné příklady užití. Nechybí definice fontů, výše zmíněných barev, ikon, návrhy stacionárních tiskovin jako jsou vizitky, desky, obálky, hlavičkový papír atp. Ve spoustě brand manuálů naleznete i návrhy velkoplošné reklamy (CLV, Billboardy, plakáty, …), letáků, polepů vozidel, příklady užití online komunikace a mnoho dalšího.
Rovněž je třeba brát v potaz, že identita je promítnuta i na webu, což je pomyslným základním pilířem celé identity. Při navrhování webu je tudíž nezbytné mít identitu dobře zpracovánu.
Web na operák nabízí nejen tvorbu webových stránek ale také tvorbu firemních identit a pojímá toto jako celek. Za nastavený měsíční paušál tedy získáte kompletní soubor služeb od tvorby loga, přes navržení firemní identity a všech jednotících prvků, zpracování brand manuálu až po vytvoření webu.
Navíc, díky dlouhodobé spolupráci, se vám Web na operák bude starat o celou identitu dlouhodobě, určovat a dodržovat její směr tak, aby celá propagace měla smysl a minimálně se přiblížila k efektivitě komunikace velkých značek.