Firemní identita … aneb logem to pouze začíná

Máte novou firmu a plánujete tvorbu loga? Víte, že na logo musí být navázaná i kompletní firemní identita?

Velké značky na vás komunikují nejen logem, ale i barvami, stylem písma, ikonami a jinými jednotícími prvky. Představte si třeba červenou barvu. Co se vám vybaví? Coca-cola, McDonald, Ferrari? Přesně toto je ideální stav firemní identity. Je mi zcela jasné že toto si vyžaduje roky a roky podvědomého působení na zákazníky a stojí za tím armáda profesionálu z řad marketingu.

Pokud to ale s vaší propagací myslíte opravdu vážně, je třeba dívat se tímto směrem. Není to jen o vytvoření loga. Je třeba navrhnout kompletní komunikaci a logem to opravdu pouze začíná.

Nezbytné je navržení jednotného barevného schématu, určení barev v prostoru PANTONE, CMYK, RGB popřípadě i RAL. Dobré je také určit barvu fólie do které se budou realizovat řezané samolepky například na polep vozidla. Rovněž se musí definovat jednotné fonty pro web, tiskoviny i online propagaci, určit jejich rozvržení i konzistenci v rámci různých publikací. Není špatné také vytvořit ikonky jako zástupné symboly vašich služeb a ty poté používat napříč komunikací. Jedna ikonka, pokud je navržená výstižně, vydá za desítky slov.

Ideálním stavem je také vytvoření tzv. brand manuálu. Je to v podstatě knížka (případně PDF dokument), ve kterém jsou uvedeny příklady užití loga, jeho ochranných zón a rovněž také špatné příklady užití. Nechybí definice fontů, výše zmíněných barev, ikon, návrhy stacionárních tiskovin jako jsou vizitky, desky, obálky, hlavičkový papír atp. Ve spoustě brand manuálů naleznete i návrhy velkoplošné reklamy (CLV, Billboardy, plakáty, …), letáků, polepů vozidel, příklady užití online komunikace a mnoho dalšího.

Rovněž je třeba brát v potaz, že identita je promítnuta i na webu, což je pomyslným základním pilířem celé identity. Při navrhování webu je tudíž nezbytné mít identitu dobře zpracovánu.

Web na operák nabízí nejen tvorbu webových stránek ale také tvorbu firemních identit a pojímá toto jako celek. Za nastavený měsíční paušál tedy získáte kompletní soubor služeb od tvorby loga, přes navržení firemní identity a všech jednotících prvků, zpracování brand manuálu až po vytvoření webu.

Navíc, díky dlouhodobé spolupráci, se vám Web na operák bude starat o celou identitu dlouhodobě, určovat a dodržovat její směr tak, aby celá propagace měla smysl a minimálně se přiblížila k efektivitě komunikace velkých značek.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Odběr novinek.

Chcete vědět co je u nás nového a občas nějakou malou, někdy i větší slevu?

Vyplněním vašeho emailu a kliknutím na tlačítko „PŘIHLÁSIT SE K ODBĚRU“ automaticky souhlasíte se zpracováním, uchováním a použitím vašeho emailu k marketingovým účelům. Web na operák nikdy neposkytne vaše údaje třetím stranám. Vámi zadané informace budou použity výhradně pro účely marketingových kampaní Webu na operák. Ze zasílání newslatterů se můžete kdykoliv odhlasit kliknutím na tlačítko „Odhlásit se z odběru“ v těle příchozího e-mailu.

Máte dotaz?

Není vám něco jasné? Potřebujte se na cokoli zeptat?

Zavolejte nebo napište. Rádi vám vše sdělíme třeba u šálku dobré kávy.

Kliknutím na tlačítko „odeslat“ souhlasíte se zpracováním vámi zadaných osobních údajů. Prohlašujeme, že tyto údaje budou použity pouze za účelem zpětného kontaktu. Nebudou nikde dlouhodobě evidovány, používány k marketingovým účelům, ani poskytovány třetím stranám.